Vitajte v Kremnici

ktorá je najčastejšie spájaná s prívlastkom zlatá. V meste vyrazené dukáty v minulosti podopierali tróny mnohých panovníkov. Obraz histórie Kremnice je zložený z mozaiky príbehov, ukrytých v každej ulici, dvore, v dome...

Mestský hrad

Dominantou stavbou hradného areálu je Kostol sv. Kataríny. Hradný komplex s expozíciami spravuje Múzeum mincí a medailí, patriace pod Národnú banku Slovenska.

Chcem vedieť viac

Skalka relax centrum

Návštevníci najčastejšie s obľubou navštevujú vodný svet, ktorý im umožňuje zregenerovať sily po viac či menej namáhavom športovaní, alebo len tak prídu zaplávať si či otužiť telo v jednej z piatich sáun.

Kremnické GAGY

Koná sa každý rok na konci augusta, počas posledného prázdninového víkendu sa ulice mesta zaplnia návštevníkmi. Každý, kto má chuť sa zabávať, oddychovať, hľadá uvoľnenie alebo inšpiráciu, si príde na svoje.

Chcem vedieť viac

Ubytovanie

Všetko čo Kremnica a okolie ponúka sa nedá zažiť za deň. Vyberte si nocľah v niektorom z ubytovacích zariadení, aby ste načerpali nové sily na ďalší deň spoznávania a zažívania tohto kúzelneho miesta.

Preskočiť navigáciu

Cyklotrasa Kremnica - Krahule - Skalka - Kremnica

Cyklotrasa spája mesto Kremnica s horskou obcou Krahule a horským strediskom Skalka pri Kremnici prejazdom cez Kremnické vrchy.

Dĺžka cyklotrasy: 27,3 km (cca. 3 hodiny)
Náročnosť: SPORT, bicykle MTB
Povrch: asfalt (cesty II. a III. tr.), makadam (lesné cesty)

Prevýšenie: 718 m (najvyšší bod 1206 m)
Nadmorská výška /m/ a vzdialenosť bodov (km):
Kremnica KIC / 544 m / - Krahule / 918 m / (7,4 km) - Skalka Relax Centrum / 1193 m / (4,6 km) - Sedlo Tri kríže / 1179 m / (6 km) - Chata Hostinec / 1155 m / (1,2 km) - Zolova chata / 1000 m / (1,5 km) – Tunel Píla / 681 m / (3,6 km) - Kremnica KIC / 544 m / (3 km)

Východiskom cyklotrasy je Kultúrne a informačné centrum mesta Kremnica. Ulicami Križkova, Angyalova a Bystrická sa z centra mesta dostaneme k rekreačnému zariadeniu Toliar. Prejdeme tunelom a ďalej pokračujeme smer Skalka, k rázcestiu s odbočkou na obec Krahule. Po prejazde obcou Krahule sa dostaneme na horný koniec, kde je cca. 100 metrov pred konečnou tabuľou obce odbočka vpravo medzi chaty. Tu sa stretávajú viaceré turistické trasy, nevynímajúc medzinárodnú E8. Odtiaľto nás povedie asfaltová cesta pomedzi chaty, za ktorými sa v odbočke vľavo zmení na šotolinovú až poľnú s náročným stúpaním.

Pokračujeme smerom na Skalku po ceste pretínajúcej zjazdové trate. Naskytá sa nám úchvatný pohľad na okolité kopce Kremnických vrchov a pod ich úpätím ležiace Krahule. Po prejdení ľavotočivej zákruty za poslednou zjazdovkou sa dostaneme na lúku s križovatkou v tvare písmena Y. Vydáme sa buď ľavou stranou, ktorá je v zime využívaná ako trať medzinárodných bežeckých pretekov Biela stopa. Povedie nás lesným terénom až na Skalku, kde je možné občerstviť sa v niektorom z rekreačných zariadení. Ak sme sa rozhodli ísť pravou stranou, tiež sa dostaneme na Skalku, terén je však náročnejší na stúpanie a miestami treba zosadnúť zo sedla. Po doplnení energie na Skalke sa vydáme smerom k televíznemu vysielaču, po ľavej strane minieme orientačnú tabuľu s turistickou mapou a smerovníkom. Odbočíme vľavo a lesná cesta nás privedie až na hrebeň Kremnických vrchov. Stále nás sprevádza aj červená trasa pre peších turistov. Z hrebeňa sú pekné výhľady na obce ležiace na úbočiach Kremnických vrchov - Králiky, Kordíky, vpravo v pozadí vidno Banskú Bystricu a nad ňou sa vypínajúci Panský diel. Pri dobrej viditeľnosti môžeme vidieť okolie Španej Doliny, aj končiare Nízkych Tatier - Ďumbier, Chopok i Kráľovu Hoľu.

Cyklotrasa pokračuje po hrebeni paralelne s červenou značkou cez Bystrické sedlo /1190 m/, Králické sedlo /1185 m/ smerom na Sedlo Tri Kríže. Z hrebeňa sa na chvíľu odpojíme pri mieste označenom ako Zlatá studňa. Pokračujeme po zvážnici vľavo od hrebeňa (paralelnej s hlavným hrebeňom). Po dlhšej dobe sa po pravej strane objaví úzky strmý chodník označený aj modrou turistickou značkou pre peších (rovno pokračuje cesta na obec Malachov). Vystúpame po chodníku vpravo do Sedla Tri Kríže. O dávnom význame tohto miesta svedčí trojramenný kríž, v roku 2003 (po zničení vandalmi) nanovo postavený. Zvážnica nás privedie zo sedla až ku chate Hostinec, kde si môžeme doplniť zásoby vody z horského prameňa.

Je niekoľko možností ako sa odtiaľto dostať do Kremnice. My sa vydáme opäť po zvážnici až k miestu nazývanému Šindliarka. Po ostrej pravotočivej zákrute nasleduje prudký zjazd po nie veľmi kvalitnej lesnej ceste až ku Chate Pod čerešňou (Zolova chata). Nachádza sa tu prístrešok na oddych a aj prameň s vodou. Od chaty vedie smerom dole kvalitná asfaltová cesta (POZOR na rampu, môže byť zatvorená !!!), ústiaca na hlavnú cestu z Kremnice na Krahule/Skalku nad cestným tunelom blízko pohostinstva Toliar. Odtiaľto sa po už známej trase Bystrickou, Angyalovou a Križkovou ulicou vrátime naspäť do centra Kremnice.