Vitajte v Kremnici

ktorá je najčastejšie spájaná s prívlastkom zlatá. V meste vyrazené dukáty v minulosti podopierali tróny mnohých panovníkov. Obraz histórie Kremnice je zložený z mozaiky príbehov, ukrytých v každej ulici, dvore, v dome...

Mestský hrad

Dominantou stavbou hradného areálu je Kostol sv. Kataríny. Hradný komplex s expozíciami spravuje Múzeum mincí a medailí, patriace pod Národnú banku Slovenska.

Chcem vedieť viac

Skalka relax centrum

Návštevníci najčastejšie s obľubou navštevujú vodný svet, ktorý im umožňuje zregenerovať sily po viac či menej namáhavom športovaní, alebo len tak prídu zaplávať si či otužiť telo v jednej z piatich sáun.

Kremnické GAGY

Koná sa každý rok na konci augusta, počas posledného prázdninového víkendu sa ulice mesta zaplnia návštevníkmi. Každý, kto má chuť sa zabávať, oddychovať, hľadá uvoľnenie alebo inšpiráciu, si príde na svoje.

Chcem vedieť viac

Ubytovanie

Všetko čo Kremnica a okolie ponúka sa nedá zažiť za deň. Vyberte si nocľah v niektorom z ubytovacích zariadení, aby ste načerpali nové sily na ďalší deň spoznávania a zažívania tohto kúzelneho miesta.

Preskočiť navigáciu

Cyklookruh Kremnica - Kopernica - Kunešov - Kremnica

Dĺžka cyklotrasy: 20,5 km (cca. 2 hodiny)
Náročnosť: SPORT, MTB
Povrch: asfalt (cesta I. až III. tr), makadam, lesná cesta
Prevýšenie: 300 m (najvyšší bod 808 m)
Nadmorská výška /m/ a vzdialenosť bodov (km):
Kremnica KIC /544 m/ - Lúčky križovatka /586 m/ (3,4 km) - Kopernica križovatka /508 m/ (3 km) – Kunešov križovatka /775 m/ (5,4 km) - Salaš Revolta /722 m/ (5,6 km) - Kremnica KIC /544 m/ (3,1 km)

Cyklotrasa začína v centre Kremnice. Východiskom je Kultúrne a informačné centrum mesta. Od Barbacanu na námestí SNP sa vydáme na križovatku s hlavnou cestou I/65 smerom vľavo do Žiaru nad Hronom, ktorou pokračujeme až ku „lúčanskej“ križovatke. Tu odbočíme doprava na  obec Lúčky. Vychádzame z Kremnice a dostávame sa do stúpania, po pravej strane míňame záhradkársku osadu. Nasleduje mierne klesanie do Lúčok. Ďalším stúpaním sa dostaneme nad Kopernicu, odkiaľ je pekný výhľad na okolitú krajinu. Odmenou je 2 km zjazd do dediny, v ktorej hneď odbočíme vpravo. Pokračujeme na horný koniec obce, kde pri posledných rodinných domoch asfaltový povrch vystrieda menej kvalitný makadam až poľná cesta.

Celý čas sa v doline držíme potoka, ktorý na štyroch miestach musíme na bicykli prebrodiť. Cesta je miestami vymytá jarným rozvodneným potokom a plná skál. Preto je nutné byť dostatočne fyzicky disponovaný. Inštinktívne sa držíme potoka, ktorý je raz po ľavej strane, inokedy vpravo a ktorý nás dovedie redším porastom až k dolnému koncu obce Kunešov. Tu sa pri prvých domoch cesta mení na asfaltovú a vedie nás rázovitou nemeckou obcou, až do jej centra, ku križovatke turistických trás a k obchodu. Tu sa napájame na modrú cyklotrasu, ktorá nás vyvedie strmým stúpaním z obce. Následná cesta III. triedy je oddychovým úsekom trasy, až ku križovatke s cestou I/65 (Martin – Kremnica) a poskytuje krásne výhľady na okolité lúky a lesy.

Na križovatke s hlavnou cestou sa dáme vpravo smer Kremnica a po cca. 500 metroch, v ostrej ľavotočivej zákrute odbočíme doprava do obce Kremnické Bane (so značkou Prejazd zakázaný). Obcou jazdíme zväčša dole z kopca. Minieme futbalové ihrisko a pokračujeme rovno, kade nás vedie žlto čierna značka Barborskej cesty. Vystúpame krátkym kopcom popri novom telekomunikačnom vysielači a potom rovinkou až k bývalej detskej ozdravovni Slniečko, pri ktorej odbočíme, stále asfaltovou cestou, vľavo a pomedzi domy a chaty sa dostaneme až na Salaš Revolta, kde sa môžeme zastaviť a pri troche šťastia kúpiť syr, žinčicu a pokochať sa výhľadmi na okolitú krajinu, či zvieratá, ktoré ku salašu patria.

Od salaša sa vrátime asi 100 metrov a odbočíme vľavo po lesnej ceste, pričom sa už necháme viesť žltou cyklotrasou lesom až na horný koniec Banskej cesty, ktorá nás víta cyklo prístreškom. Odtiaľto nás čaká strmý zjazd asfaltovou cestou popri štôlni Andrej, až k reštaurácií Zlatý Sivoň, kde pretíname hlavnú cestu I/65 a Kutnohorskou ulicou vchádzame na Štefánikovo námestie, ktorým prejdeme až k Dolnej bráne, k východiskovému bodu nášho okruhu, Kultúrnemu a informačnému centru mesta.