Vitajte v Kremnici

ktorá je najčastejšie spájaná s prívlastkom zlatá. V meste vyrazené dukáty v minulosti podopierali tróny mnohých panovníkov. Obraz histórie Kremnice je zložený z mozaiky príbehov, ukrytých v každej ulici, dvore, v dome...

Mestský hrad

Dominantou stavbou hradného areálu je Kostol sv. Kataríny. Hradný komplex s expozíciami spravuje Múzeum mincí a medailí, patriace pod Národnú banku Slovenska.

Chcem vedieť viac

Skalka relax centrum

Návštevníci najčastejšie s obľubou navštevujú vodný svet, ktorý im umožňuje zregenerovať sily po viac či menej namáhavom športovaní, alebo len tak prídu zaplávať si či otužiť telo v jednej z piatich sáun.

Kremnické GAGY

Koná sa každý rok na konci augusta, počas posledného prázdninového víkendu sa ulice mesta zaplnia návštevníkmi. Každý, kto má chuť sa zabávať, oddychovať, hľadá uvoľnenie alebo inšpiráciu, si príde na svoje.

Chcem vedieť viac

Ubytovanie

Všetko čo Kremnica a okolie ponúka sa nedá zažiť za deň. Vyberte si nocľah v niektorom z ubytovacích zariadení, aby ste načerpali nové sily na ďalší deň spoznávania a zažívania tohto kúzelneho miesta.

Preskočiť navigáciu

Ďalšie turistické trasy

Kremnickými vrchmi prechádza viacero významných turistických trás diaľkového a regionálneho významu

Trasa 0801e - Cesta hrdinov SNP

Cesta hrdinov SNP je najdôležitejšia turistická magistrála na Slovensku. Siaha zo severovýchodu krajiny (Dukliansky priesmyk) až na západ po Devín. Do kremnickej časti (17 km) vstupuje zo Sedla pod Vysokou zo západnej strany nad obcou Kunešov. Chodník prechádza obcou po ceste na Kremnické Bane. Tu odbočuje smerom ku Kostolu sv. Jána Krstiteľa (geografický stred Európy). Pokračuje na horný koniec obce Krahule k turistickému a lyžiarskemu stredisku, obec obchádza a lúkami nad lyžiarskymi vlekmi prechádza až na turistické a lyžiarske stredisko Skalka. Ďalej pokračuje po Zlatej ceste na Sedlo Tunel, v sedle sa pripája ďalšia červená značka - hrebeňovka. Tu Cesta hrdinov SNP opúšťa región a smeruje do Sedla Malý Šturec.

Trasa 0803b

Táto červená trasa začína na Sedle Tunel, pokračuje pod televíznym vysielačom a cez Bystrické a Králické sedlo pokračuje až do sedla Tri kríže (dôležitá turistická križovatka). Tu opúšťa kremnický región. a smeruje na Rudnú poľanu, cez Sedlo Laurín, vrch Brestová a končí v Kováčovej.

Trasa 2619b

Modrá trasa vedúca spod Vtáčnika od Troch chotárov cez Janovu Lehotu, Kosorín a Slaskú vstupuje do nášho regiónu v chotáry obce Kopernica ponad Dolnú Ves. Nastúpiť na ňu možno v Hornej Vsi, prechádza mestom Kremnica, pokračuje Angyalovou a Bystrickou ulicou až k internátu Školy úžitkového výtvarníctva. Asi 150 m za internátom opúšťa dolinu a vpravo pokračuje cez Vejmutovkový porast ponad chránené územie s výskytom dvojfarebného šafranu na Bujačej lúke až na turistickú chatu Hostinec (bez obsluhy) a ďalej na Sedlo Tri kríže. Tu región opúšťa a pokračuje ďalej na Malachov

Trasa 2618

Táto nenáročná troj kilometrová trasa začína na rekreačnom stredisku Toliar, prechádza podjazdom, míňa Pílu, potom vľavo prechádza cez most a Krahulskou dolinou popri vodozádržných kaskádach až na turistické a lyžiarske stredisko Krahule - horný koniec. Tu končí na turistickom chodníku Cesta hrdinov SNP.

Trasa 5521

Zelená trasa s dĺžkou 14,2 km začína na rekreačnom stredisku Toliar, prechádza podjazdom pri Píle a za ňou odbočuje vpravo, pokračuje dolinou 3 km Pod čerešňu, potom prudko stúpa až k turistickej chate Hostinec, kde opúšťa región, smeruje na Chomový grúň, cez Dolný Chlm a končí v Ihráči (časť tejto trasy sme popísali v Turistická trasa Kremnica - Kremnický štít - Ihráč).

Trasa 5520a

Trasa s dĺžkou 3,2 km začína v Partizánskej doline pri Obrázku. Pokračuje po ceste smerom na Skalku. Na Dobrej jame v ľavotočivej zákrute (vedľa cesty je prameň vody) cestu opustí a vpravo odbočí do dolinky. Prudko stúpa až do Králického sedla, kde región opúšťa, smeruje ku Chate nad Králikmi a končí v Banskej Bystrici.

Trasa 2620

Začína pri Chate na Skalke a je súčasťou Chodníka Kamila Linharta, ktorý popri Chate nad Králikmi, jazere Mútne a Suchom vrchu pokračuje až do Banskej Bystrice. Na Skalke pri Kremnici prejde cez parkovisko a po 2 km opúšťa náš chotár v Bystrickom sedle.

Trasa 8441a

Žltá 8,1 km dlhá trasa začína pri Mestskom kultúrnom stredisku v Kremnici a pokračuje do Partizánskej doliny k rekreačnému stredisku Toliar. Ďalej popri Píle až k odbočke Obrázok. Tu opúšťa asfaltovú cestu a vľavo po tzv. starej ceste stúpa až ku Chate na Skalke, kde sa pripája k červenej značke a spolu s ňou pokračuje až na Sedlo Tunel odkiaľ pokračuje ako žltá 8441b až do Tajova.

Trasa 8521

16 kilometrová žltá trasa začína pri Mestskom kultúrnom stredisku v Kremnici, pokračuje na východ okolo pošty, cez lokalitu Skok až k železničnej trati a cez ňu, popri Vajanke a popod Alžbetinu skalu na Kremnický štít. Ďalej lúkami (sťažené značenie) až na Trojičnú lúku, kde sa chodník otáča vpravo do doliny Biely potok a dolinou až do obce Nevoľné. Odtiaľ do doliny Hanová na začiatok Hornej Vsi. Tu chodník končí.

Trasa 8520

Ide o krátky žltý spojovací chodník z hrebeňa z bájneho vrchu Velestúr na chatu Hostinec.