Vitajte v Kremnici

ktorá je najčastejšie spájaná s prívlastkom zlatá. V meste vyrazené dukáty v minulosti podopierali tróny mnohých panovníkov. Obraz histórie Kremnice je zložený z mozaiky príbehov, ukrytých v každej ulici, dvore, v dome...

Mestský hrad

Dominantou stavbou hradného areálu je Kostol sv. Kataríny. Hradný komplex s expozíciami spravuje Múzeum mincí a medailí, patriace pod Národnú banku Slovenska.

Chcem vedieť viac

Skalka relax centrum

Návštevníci najčastejšie s obľubou navštevujú vodný svet, ktorý im umožňuje zregenerovať sily po viac či menej namáhavom športovaní, alebo len tak prídu zaplávať si či otužiť telo v jednej z piatich sáun.

Kremnické GAGY

Koná sa každý rok na konci augusta, počas posledného prázdninového víkendu sa ulice mesta zaplnia návštevníkmi. Každý, kto má chuť sa zabávať, oddychovať, hľadá uvoľnenie alebo inšpiráciu, si príde na svoje.

Chcem vedieť viac

Ubytovanie

Všetko čo Kremnica a okolie ponúka sa nedá zažiť za deň. Vyberte si nocľah v niektorom z ubytovacích zariadení, aby ste načerpali nové sily na ďalší deň spoznávania a zažívania tohto kúzelneho miesta.

Preskočiť navigáciu

Pohronsko - kremnický cyklookruh

Okruh, ktorý preverí vaše zdatnosti a ponúkne mnoho krásnych výhľadov a prírodných krás.

Dĺžka cyklotrasy: 49 km
Náročnosť: SPORT, bicykle cestné, treking, MTB
Povrch: asfalt (cesta III. tr), makadam (lesná cesta)
Prevýšenie: 479 m
Nadmorská výška /m/ a vzdialenosť bodov (km):
Kremnica /550 m/ - Lúčky /585/ (3 km) - Kopernica /500/ (4 km) - Lutila /294/ (11.5 km) - Žiar nad Hronom /226/ (2,5 km) - Trnavá Hora /450/ (8,5 km) - Jastrabá /730 m/ (5 km) - Ihráč /491 m/ (3 km) - Nevoľné /703 m/ (3,5 km) - Kremnica (7,5 km)

Cyklotrasa začína v centre Kremnice na parkovisku Jeleň, kde je aj informačná tabuľa s popisom cyklotrasy a ponukou služieb. Z parkoviska sa vydáme vľavo po dláždenej, neskôr asfaltovej ceste a pokračujeme až na križovatku s hlavnou cestou zo Žiaru nad Hronom. Prechádzame cez hlavnú cestu a pokračujeme smerom na obec Lúčky. Dostávame sa do stúpania, po pravej strane míňame záhradkársku osadu. Nasleduje klesanie do Lúčok, kde je možné občerstviť sa. Ďalším stúpaním sa dostaneme nad Kopernicu, odkiaľ je pekný výhľad na okolitú krajinu. Odmenou je aj 2 km zjazd do dediny, kde hneď odbočíme vľavo. Pokračujeme na koniec obce, kde asfaltový povrch vystrieda menej kvalitný makadam až poľná cesta. Vidiecky charakter okolia umocňujú lesy a lúky. Hneď ako vyjdeme z lesného porastu, dostaneme sa na križovatku, kde odbočíme vľavo smerom na Lutilu. Už opäť kvalitná cesta prechádza centrom obce. Za Lutilou odbočíme vľavo do Žiaru nad Hronom. Tu sa cyklotrasa vinie po miestnych komunikáciách paralelných s hlavnou cestou z Handlovej a neskôr sa napája na Partizánsku cestu (stará cesta zo Žiaru do Kremnice). Po ľavej strane míňame posledné rodinné domy, po pravej sa hadí rieka Hron. Ideme stále rovno a približne v polovici cesty po pravej strane míňame motorest Valašský šenk. Z cyklotrasy neodbočujeme a vydáme sa smerom na Trnavú Horu. Kvalitná, málo frekventovaná cesta nás privedie až do jej centra k miestnemu pohostinstvu, kde odbočíme vľavo do mierneho stúpania smerom na obec Ihráč. Prejdeme cez železničné priecestie a cyklotrasa sa kľukatí v pokojnom horskom prostredí Kremnických vrchov po lokálnych komunikáciách. Na pravej strane minieme Detskú prázdninovú republiku TRALALAND. Na križovatke odbočíme vpravo smerom na Ihráč. Cestu obklopujú polia a horské lúky. Prichádzame k malému zoskupeniu domov na križovatke ciest. Cyklotrasa smeruje naľavo do Ihráča (odbočka vpravo vedie k vodnej nádrži Ihráč píla, kde je možné sa okúpať). Tesne pred dopravnou značkou označujúcou koniec obce je prameň vody, kde si môžeme doplniť zásoby. Po prudkej ľavotočivej zákrute nasleduje dlhé tiahle stúpanie až nad Nevoľné. Zhruba v strede stúpania na pravotočivej zákrute sa naskytne pekný výhľad do doliny Ihráčskeho potoka a obec, ktorú sme pred chvíľou opustili. Na najvyššom bode cyklotrasy nad obcou Nevoľné je prístrešok na posedenie a prameň vody. Od cieľa nás už delí len pár kilometrov. Čaká nás zjazd do Kremnice s peknými výhľadmi do dolín Kremnických vrchov. V prípade potreby je možné doplniť si zásoby vody v miernom stúpaní pred dopravnou značkou označujúcou hranicu mesta. Hneď pri vstupe do Kremnice nás privíta kvalitná cesta, ktorá nás privedie až k nášmu východiskovému bodu.